גריל גז או פחמים?

מתלבטים אם לקנות גריל גז או פחמים? קודם כל צריך להבין מה ההבדל בין גריל גז לגריל פחמים ומה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, כדי שנוכל לבחור בגריל שהכי יתאים עבורנו.
אז בואו נעשה לכם סדר.

הכנה והדלקה

הדלקה של גריל פחמים דורשת עבודת הכנה מראש – ארגון של הפחמים, שימוש בארובה או חומרים להדלקה של הפחמים והמתנה ארוכה עד שמגיעים לרמת החום הנדרשת.
בגריל גז נוחות היא שם המשחק, פשוט מסובבים כפתור והגריל דלוק, מחכים כמה דקות, מכוונים את עוצמת החום ואפשר להתחיל.

איך להדליק מנגל


פיזור חום ושליטה בעוצמה

פיזור חום אחיד על רשתות הצלייה ויצירת אזורים בעלי רמות חום שונות עלול להיות קשה ומסורבל בגריל פחמים, בעיקר אם צולים עליו לאורך זמן וצריך להרים את רשת הצלייה, להוסיף או להזיז פחמים.
בגריל גז השליטה על עוצמת החום הוא עניין של סיבוב כפתור וזהו. ובעזרת המבערים מתקבל פיזור חום אחיד על הרשתות הצלייה.

טעם וריח

בלי להיכנס לקלישאה של "על טעם וריח אי אפשר להתווכח", לטעם והארומה האותנטיים שמתקבלים בצלייה וחריכה של הבשר על גריל פחמים אין מתחרים וזה בהחלט היתרון הכי גדול של גריל פחמים.
גריל גז צולה הבשר בעזרת גז בישול ‏ואינו מוסיף לבשר טעם וארומה של עשן. רבים יגידו שזה החיסרון הגדול ביותר של גריל גז, אבל גם לזה יש פתרון בצורה של שבבי עץ וקופסת עישון שאפשר לקנות או להכין לבד.

בריאות ואיכות הסביבה

שימוש בגריל פחמים פולט כמויות גדולות של עשן. העשן מכיל פיח וחומרים נוספים אשר עלולים להזיק לבריאות ולפגוע באיכות הסביבה, או באיכות החיים של השכנים.
גריל גז לעומתו, פולט כמויות קטנות של פחמן דו חמצני. לכן הבשר שניצלה עליו בריא יותר, הוא אינו פוגע באיכות הסביבה והסיכוי לסכסוך עם ועד הבית נמוך יותר.

כיבוי וניקיון

בסיום השימוש בגריל פחמים, צריך לכבות את הגחלים ולפנות איתם את שאריות האפר למקום בטוח שבו לא יוכלו להידלק שוב. אם יש משהו שמרתיע אנשים מלהשתמש במנגל זה הלכלוך שמתלווה לטקס ההדלקה והכיבוי שלו.
לעומת זאת, כדי לכבות גריל גז כל מה שצריך לעשות זה לסובב כפתור וניקיון בסיום השימוש הוא קל, מהיר ודורש רק להבריש את הרשתות ולרוקן את מיכל ניקוז השומנים.

פחמים דולקים

ניידות

רוב הדגמים של גרילי הגז הקיימים היום בשוק, אינם ניידים והם מיועדים בעיקר למרפסת או לחצר. גריל פחמים, או מנגל, לעומת זאת הוא קל משקל ונייד, לכן קל לקחת אותו אתנו לפארק, לים או אפילו על אי תנועה ביום העצמאות.

מחיר ועלות תחזוקה

מחיר של גריל פחם (או מנגל) זול בהרבה מגריל גז ועלות התחזוקה של גריל פחמים נמוכה מאוד. מצד שני,‏ העמידות של גריל גז גבוהה יותר ורובם מגיעים עם אחריות לשנים רבות.

ההמלצה שלנו

למרפסת או לחצר – גריל גז, בעיקר אם נוחות וניקיון הם הדברים שחושבים לכם והמחיר מתאים לכיס שלכם ואם אתם מכורים לטעם ולריח של העשן, הצטיידו בקופסת עישון, או לחליפין, תבחרו בגריל גז משולב פחמים.
מחוץ לבית – קחו גריל פחמים או מנגל לצלייה בפיקניק.

תהנו!